IKEA verslo sėkmės istorija

IKEA verslo sėkmės istorija

IKEA steigėjas Ingvaras Kampradas pasakoja: „pasibaigus Antrajam pasauliniam karui pastebėjau, kad daugybė jaunų šeimų Švedijoje labai sunkiai išgali įsigyti vietinės gamybos baldus dėl itin didelės kainos. Tokią kainą lėmė labai gera kokybė ir didelė mažmenininkų, kurie praktiškai tarpusavyje net nekonkuravo, marža. Jauni žmonės turėjo arba mokėti dideles palūkanas, arba pirkti gerokai prastesnius užsienietiškus baldus. Mačiau galimybių siūlyti aukštos kokybės baldus už daug mažesnę kainą“. Kamprado kainų mažinimo strategiją sudarė penkių taupymo kelių kombinacija:
1. Mažmeninės prekybos kompanija iš karto turėtų pirkti ar užsakyti didelį kiekį baldų;
2. Baldai turėtų būti konstruojami iš dalių, todėl transportuojant būtų galima jų daugiau sutalpinti ir gerokai sutaupyti;
3. Surinktus baldus klientai galėtų pamatyti specialiose patalpose, patys sandėliuose išsirinktų reikalingas detales, sumokėtų ir patys jas parsivežtų namo, taip dar kartą sutaupydami;
4. Klientai patys susimontuotų baldus ir taip atpigintų gamybos sąnaudas;
5. IKEA parduotuvės turėtų parduoti prekes su nedideliu antkainiu ir siūlyti platų asortimentą, skirtingai nei dauguma švedų gamintojų, kurie teikia prekes nedideliais kiekiais, bet su dideliu antkainiu.
Dėl tokios strategijos IKEA jau savo veiklos pradžioje parduodavo baldus 20 procentų pigiau nei konkurentai ir gaudavo didelius pelnus.